You found me!

Bekijk hier onze laatste updates

Also known as the place I write words.

editor

Opzoek naar een editing stage? Bij Bleck Media zijn we per direct op zoek naar een editor stagiair!
Bleck is een Visual Agency. Wij maken diverse producties van online films tot commercials en van corporate films tot educatieve filmprojecten.

Bij Bleck Media staat storytelling altijd bovenaan of het nu gaat om een korte animatie van 1 minuut of een 5-delige kinderserie. Bleck Media bestaat uit een klein vast team met daarnaast een grote groep freelancers die op het juiste moment betrokken worden bij de projecten.

Ben je opzoek naar een stage vanaf februari 2017? Zou je graag willen werken op een spannende locatie in Amsterdam Noord met een grote diversiteit aan projecten? Ben je zelfstandig, creatief, toon je initiatief, hou je van afwisseling en beheers je première of final cut pro en after effects? Neem dan nu snel contact op met:

Jörgen van Dongen

info@bleck.nl
t.a.v editor stagiair

Bleck Media

We’re the creatives, the artists, the designers, the storytellers. The ones that change things.

 

Wij zien de wereld als een creatief en zakelijk platform. Eenvoud is een middel waarmee wij mensen in hun dagelijkse leven kunnen inspireren en activeren. We onderscheiden ons door Bleck te zien als een creatieve community. Innovatie en vooruitstrevende oplossingen ontstaan door het samenbrengen van individuele kwaliteiten. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen onderdeel en het oplossen van grote vraagstukken. Zo halen we het beste uit mensen en blijven we groeien met als doel de  ” de grootste creatieve startup” van Nederland te worden.  We zijn flexibel en altijd klaar voor nieuwe uitdagingen.

 

 

 

 

12631316_1567075616915871_7141344643942651697_n

Op maandag 1 februari 2016 werd het Sportgala Houten georganiseerd. De sportwereld komt deze avond samen in het theater waar o.a sporters, teams, talenten en vrijwilligers een welverdiende plaats in de spotlight voor hun prestaties en inzet in het jaar 2015  verkrijgen. O.a begeleiding van de olympisch coach Robin van Galen werden diverse mensen in het zonnetje gezet. Bleck Media reikte deze avond als Goudsponsor de prijs uit voor beste sportinitiatief aan het Holland Open Wheelchair Tennistoernooi. Een internationaal toernooi waar diverse nationaliteiten samen kwamen om hun sport te beleven.
“Een prachtig initiatief!” aldus Jörgen van Dongen, medeoprichter van Bleck Media.“Als Bleck Media dragen wij al jaren een warm hart toe aan diverse sportinitiatieven. Het is dan ook zeer hartverwarmend om te zien dat dit mooie initiatief van het rolstoeltennis dit jaar terechte manier in het zonnetje is gezet!”

Het Sportgala Houten is de feestelijke avond waarop sportprestaties, sportaanbod en sportbeleving zo breed mogelijk wordt gepresenteerd. Een avond waarop sporters en sportaanbieders elkaar ontmoeten, van elkaars activiteiten vernemen en ervaring en kennis kunnen uitwisselen.

 

foto

Afgelopen maand nam onze storyteller Jörgen van Dongen deel aan ‘the Pitch Competition’ van het Britse ShortsTV.  Een wereldwijd kanaal van Ziggo/ UPC waarop korte films van over de hele wereld te bewonderen zijn. Deze competitie voltrok zich op het Nederlandse Filmfestival te Utrecht en trok vele Nederlandse filmmakers om  uiteindelijk voor een jury hun beste korte filmidee te mogen presenteren.
We kwamen uiteindelijk tot de finale ronde waar we bij de laatste 5 zijn geeïndigd.

De reis ernaar toe is echter door ShortsTV vastgelegd in een programma wat a.s januari te zien zal zijn via Ziggo. Hierin zie je de spannende strijd tussen diverse filmmakers en krijg je de achtergrond van het film idee wat door Bleck bedacht is te zien. Kortom kijken dus!

Mediamasters-essens
De internationale Evensprijs voor Media-educatie is gewonnen door de Nederlandse serious game MediaMasters. De prijs is uitgereikt tijdens het Media Meets Literacy event in Warschau, Polen. De tweejaarlijkse prijs wordt toegekend aan het meest succesvolle Europese initiatief dat kinderen van 9-16 jaar verantwoordelijk en constructief met social media leert omgaan. Bleck Media is binnen MediaMasters verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de krachtige verhaallijn en de gehele filmproductie. MediaMasters is een initiatief van Mediawijzer.net in samenwerking met de Issuemakers, omroeporganisatie NTR en gameontwikkelaar Flavour.

Het prijzengeld van €25.000 wordt toegekend en verdeeld door een externe jury van internationale experten en de Events Foundation. Naast de Evensprijs voor Media-Educatie kent de organisatie ook prijzen toe voor Vredeseducatie, Europese Journalistiek, Kunst en Wetenschap.

banner-mm-4

Het interactieve spel MediaMasters leert jaarlijks tienduizenden kinderen in groep 7 en 8 van de basisschool om kritisch en bewust met (social) media om te gaan. Volgens de jury is MediaMasters ‘een uitstekend voorbeeld voor andere Europese programma’s op het gebied van media-educatie’. In 2014 deden ruim 80.000 kinderen mee aan MediaMasters.

SPELENDERWIJS LEREN OVER MEDIA

Met MediaMasters leren kinderen spelenderwijs over het eigen online gedrag en bewijzen ze hoe mediawijs ze zijn. Ze maken kennis met de mogelijkheden die media bieden en leren er kritisch mee om te gaan. Met MediaMasters wil Mediawijzer.net alle leerlingen in groep 7/8 een basisniveau mediawijsheid meegeven.

 

MediaMasters wordt jaarlijks gespeeld tijdens de Week van de Mediawijsheid in november, gedurende één uur per dag op vijf schooldagen. Elke speldag start met een korte filmische-aflevering op het digibord. De afleveringen nemen leerlingen mee in een spannend verhaal en behandelen diverse mediawijsheid thema’s. Na de aflevering gaan de leerlingen zowel in de klas als thuis aan de slag met de MediaMissies. Tijdens deze uitdagende opdrachten moeten kinderen overleggen, samenwerken, zelf media maken, media interpreteren en nemen zij het eigen mediagedrag onder de loep. Zo worden zij met én van elkaar mediawijzer. Aan het eind van de week krijgen alle deelnemers een diploma.

Kijk voor meer informatie op www.mediamasters.nl.

“We zijn erg trots op de internationale erkenning voor dit prachtige media project! De krachtige combinatie tussen storytelling en educatie en de effectieve samenwerking tussen de diverse partners is volgens ons het succes achter dit media project. Bij deze feliciteren we iedereen die vorig jaar in dit succesvolle traject heeft geparticipeerd!” – Team MediaMasters van Bleck Media.

 

 

 

 

Afbeelding 14

De inschrijving van Mediamasters 2015 is geopend! Bleck zal ook dit jaar weer verantwoordelijk zijn voor de storylines en de reeks afleveringen.  Hoe het verhaal dit jaar zal ontwikkelen is nog even afwachten maar het thema kunnen we al wel bekend maken: Respect!

Het leren omgaan met media en het bewustworden van alle dagelijkse invloeden die wij tot ons krijgen is erg belangrijk.
In de week van de mediawijsheid zal ook dit jaar weer volop aandacht geschonken worden aan deze thema’s.

Om alvast een tipje van de sluier op te lichten kun je hier de teaser bekijken:

 

 

Stock foto

Free stock foto’s hebben een slechte reputatie. We kennen dan ook allemaal de beruchte corporate stockfoto waarop onbekende modellen met een grote grijns naar een computerscherm zitten te staren.
Voor de film Unfinished Business van Vince Vaughn bedacht Fox een ludieke stunt insamenwerking met Getty Images.

Bekijk het resultaat van de stockfoto’s hieronder. Twaalf van deze foto’s zijn de komende tijd te gebruiken voor ‘editorial use’. Je kunt zien hier downloaden.

 

iStock-Unfinished-Business-8 iStock-Unfinished-Business-12 iStock-Unfinished-Business-11

 

Werken bij Bleck

Bij Bleck Media zijn we op zoek naar een editor stagiair.
Bleck is een Visual Agency. Wij maken diverse producties van online films tot commercials en van  corporate films tot educatieve filmprojecten.

Bij Bleck Media staat storytelling altijd bovenaan of het nu gaat om een korte animatie van 1 minuut of een 5-delige kinderserie. Bleck Media bestaat uit een klein vast team met daarnaast een grote groep freelancers die op het juiste moment betrokken worden bij de projecten.

Ben je opzoek naar een stage voor de periode van januari 2015 tm juni 2015? Startdatum kan in overleg ook vanaf november/december 2014 ingaan. Zou je graag willen werken op een spannende locatie in Amsterdam Noord met een grote diversiteit aan projecten? Ben je zelfstandig, toon je initiatief, hou je van afwisseling en beheers je première of final cut pro en after effects?

Stuur dan een mail naar info@bleck.nl.

BannerKRFF_2

Bleck nam afgelopen vrijdag 8 november 2013 plaats in de jury van het Unicef Kinderrechten Filmfestival te Leiden. Unicef brengt doormiddel van dit landelijk festival jonge filmmakers in contact met het onderwerp kinderrechten.

(de burgemeester van Leiden opende het filmfestival) 

In totaal hadden 350 kinderen uit Leiden hun eigen filmpje gemaakt met assistentie van een professionele filmcoach. Zij hebben les gehad via het online filmlab van het UKRFF en hulp gekregen van een filmcoach die een dag naar school is gekomen. De kinderen kregen les in het gebruik van de camera, verschillende soorten shots, acteren, regisseren en het schrijven van een script.

(de kinderen wachten in spanning op de vertoning van de door hen gemaakte films)

Alle films hebben als thema een van de kinderrechten. De kinderen hebben zelf het script geschreven en daarmee ook gezien dat je met het maken van een film een boodschap kunt overbrengen op het publiek. De taak voor de jury is het bekijken van de films en het vervolgens beoordelen daarvan.  In totaal heeft het UKRFF zo’n 20 premières in heel Nederland en worden er 400 filmpjes gemaakt.

Bekijk hier de website van het UKRRF.

 

 

 

Bleck op Nederlands Film Festival 2013

Bleck is geselecteerd voor het Nederlands Film Festival in de categorie: fictie. De film zal vertoond worden op 3 oktober a.s in de Stadsschouwburg te Utrecht. Vivienne van den Assem is host van dit evenement en zij zal met een aantal makers in gesprek gaan.

In Nederland worden elk jaar duizenden opdrachtfilms gemaakt. Hiermee is deze bedrijfstak groter dan de filmindustrie. Het NFF biedt een unieke kans om deze informatieve opdrachtfilms van banken, instellingen, musea en stichtingen te bewonderen. Alle genres zijn bij deze films vertegenwoordigd, van animatie tot documentaire/informatief en van fictie tot reality-tv formats. Nu voor één keer voor een groot publiek: de mooiste en meest vooruitstrevende voorbeelden.

Bekijk hier de website van het NFF