You found me!

Bekijk hier onze laatste updates

Also known as the place I write words.

Lokatie-Bleck6

 

Bleck Media opereert vanuit het inspirerend industrieel gebouw KSM op het NDSM-Werf terrein aan de Noordelijke IJ-oevers in Amsterdam. Onder 1 dak met o.a. het gelijknamige reclame en communicatiebureau KSM, Social inc., JWT retail, Trefpunt en Yellowlane.

Wij hopen U snel te kunnen begroeten op de TT.Vasumweg 95 in Amsterdam, om u zo een kijkje te laten nemen in de wereld van Bleck.

 

 

banner WerkenFM

Bleck was afgelopen vrijdag te gast in het populaire ondernemersprogramma ‘Eva staat aan’ op radio werkenfm. Hierin praatten zijn o.a met Eva Helmond en Jan Heemskerk (creatief directeur FHM) over de ontwikkeling van nieuwe media en het platslaan van complexe informatie naar begrijpelijke en toegankelijke communicatie.

Zo werd er onder andere gediscusseerd over de nieuwe ontwikkelingen op gebied van video interactie, de  ontwikkelingen van interactieve televisie en commerciële mogelijkheden voor bedrijven met deze toepassingen.

Klik op deze link voor het volledige interview

 

 

 

 

 

de digitale klant

Internet zal voor veel bedrijven het belangrijkste commerciële kanaal worden.Niet alleen voor verkoop, maar ook voor procesondersteuning.

Werken vanuit een webstrategie is daarbij essentieel.
Om online succesvol te zijn is het raadzaam om vanuit een strategie te werken. Een webstrategie die past bij je bedrijf en markt en waarmee je bepaalt welke media je inzet.

Dat daar behoefte aan is, blijkt uit de reacties die we krijgen.

Wat is het geheim? Voor ons en ook voor onze klanten geldt dat we met ‘Web-for-Business’ uitvoering geven aan multimediale communicatie vanuit een gestructureerde commerciële organisatie. Met als primaire doel om een dialoog aan te gaan met onze klanten, vanuit oprechte interesse.

We bevinden ons in complexe wereld. Een wereld vol impulsen, snelle communicatie en een overgang van traditionele markten naar digitale markten. De meeste ondernemers hebben moeite om deze veranderingen zinvol toe te passen in hun bedrijf.

Er ontstaat een gevoel dat de afstand tussen klant en bedrijf steeds groter wordt. Ondernemers zijn bang dat hun klant naar de concurrent vliegt als zij niet een scherpe prijs aanbieden en de klant voelt zich bedrogen als hij op internet voor dezelfde dienst of product een lager tarief ziet.

Een gevoel dat misschien wel een illusie is als we de gebeurtenissen in het juiste kader plaatsen.

De digitale klant is niet anders dan de traditionele klant van voorheen. Hij heeft dezelfde gevoelens, dezelfde voorkeuren en houdt nog steeds van optimale service. De worsteling die dagelijks plaatsvindt heeft te maken met de overgang van traditioneel naar digitaal. Het internet biedt immers volop kansen, maar ook volop complexiteit waar we vaak te snel zonder doel of strategie induiken.

Hoe kunnen we, als ondernemers, de stap maken naar de digitale klant? Om te beginnen moet je je niet laten afschrikken door de complexiteit van het vraagstuk. De digitale klant heeft een ‘always-on’ mentaliteit. Dit betekent niks anders dan dat zij van een bedrijf eist dat deze 24 uur per dag informatie verschaft en hulp biedt bij vragen die zij op dat moment heeft. Elk vraagstuk is echter anders en het is dus ook een illusie om te denken dat een bedrijf altijd op elk moment de klant persoonlijk kan dienen. We kunnen de klant kan echter wel degelijk ‘always’ op diverse niveaus digitaal faciliteren.

Met digitaal faciliteren bieden we de klant online support, bijvoorbeeld specificaties van onze producten of het behandelen van een vraag. Natuurlijk bieden we context over waar wij ons bevinden in de markt en mogelijkheden om zelf te kunnen reageren op elk moment van de dag.

Drie tips om de interactie met uw digitale klant te verbeteren:

1. Faciliteren
Internet draait om faciliteren. Of het nu gaat om een product of dienst. Zorg er voor dat deze waarden doorstralen naar uw klant. Kennis delen werkt om mensen zicht te geven in de oplossing van hun probleem. Zodat ze, onder jouw begeleiding, een juiste keuze maken.

2. Context
Tenzij je de beroemde schilder Picasso bent heb je nog altijd met klanten te maken die onzeker zijn over wat he te biedenhebt. Om vertrouwen te kweken help je je klant door context te geven voor het maken van keuzes. Wat is kwaliteit? Wat is effectief? Simpelweg afwachten op een keuze heeft geen zin, je moet je klant begeleiden.

3. Uniciteit
Elke klant wil zich uniek voelen. Ook binnen de digitale markt. Neem de tijd om aan te geven waarom je klant uniek is. En waarom jouw aanbod of merk juist daarom bij hem past.
Ga niet het wiel uitvinden, maar zorg voor A-spelers om je heen. De grootste fout die gemaakt wordt met betrekking tot de digitale markt is dat men zelf het wiel gaat uitvinden terwijl, net als met traditionele markten, expertise en succesvolle methoden gewoon ter beschikking zijn.

Zenden naar dialoog

Op 21 november 2012 nemen Ruud van der Splinter (Business Consultant) en Jörgen van Dongen (Media Consultant) je mee in de nieuwe wereld van webstrategie en media. Hierin behandelen zij de complexe keuze waar je dagelijks mee te maken hebt met betrekking tot deze nieuwe fenomenen en hoe je dit nu het beste kunt aanpakken zonder dat je de weg kwijt raakt in het grote aanbod van mogelijkheden.

Schrijf je hier in.

Het verschil tussen schreeuwen en praten

Vandaag presenteren we een dilemma waar elke ondernemer dagelijks mee te maken heeft.  Je verspreidt tientallen boodschappen per dag. Van mailingen tot gerichte aanbiedingen tot advertentie plaatsingen. Daarnaast krijg je als ondernemer misschien wel honderden boodschappen binnen waarbij je in alle waarschijnlijkheid de helft niet leest of rechtstreeks weggooit. Simpelweg omdat je daar de tijd niet voor hebt.

Het probleem van communicatie met onze klanten (zowel intern als extern) is dat we te vaak zenden en te weinig de dialoog aangaan. Vaak door tijdgebrek, werkdruk of simpelweg traditie.
Deze manier lijkt nog teveel op de traditionele massa media die zich ook concentreerde op het zenden van boodschappen. En het liefste naar een zo groot mogelijke massa.

Communicatie in het huidige tijdperk vraagt echter een andere aanpak. ‘Laten we social media gebruiken’ wordt er dan vaak geroepen. De oplossing zit hem echter niet in het medium, maar in het maken van de verandering van zenden naar dialoog. Webstrategie en media zijn twee belangrijke punten met betrekking tot deze verandering. Zij vormen de basis om in te spelen op het always-on principe waar je als ondernemer momenteel mee te maken hebt. Om je klant 24-uur per dag te kunnen bedienen wil je geen vage snelle oplossingen, wat alleen maar voor meer complexiteit zorgt. Nee, juist een gestructureerde aanpak waarmee jouw bedrijf oprecht en klantgericht kan communiceren. Zodoende voel jouw klant zich dan ook geen nummer, maar weer een persoonlijke relatie. Essentieel in een tijd van groeiende concurrentie!

Drie tips bij het creëren van dialoog zijn:

1.    Communicatie is eenvoud

Teveel informatie naar de klant is dodelijk. Dit wil zeggen: de klant zal er niet zomaar bij neervallen, maar kan wel een afkeer ontwikkelen tegen jouw manier van communicatie. Houd je boodschap kort en duidelijk. Niemand zit op ellelange verhalen te wachten.

2.    Verdieping

Naast eenvoud is verdieping wel degelijk belangrijk. Oppervlakkige informatie wekt geen interesse. Daarom is het wel belangrijk informatie te geven waar je klant baadt bij heeft. De beste manier is echter de klant zelf de keuze te bieden of hij zich verder wil verdiepen of niet. En als je de klant zelf ruimte geeft om te reageren ontstaat de dialoog.

 3.    Focus

Ga eens naar de website van je concurrent en stel jezelf de volgende vraag: “is het in 1 opslag duidelijk wat zij precies doen en waarom ik bij hen zou moeten zijn?”  Kijk nu eens naar je eigen website. Zie je verschillen? Zie je mogelijkheden voor verbetering? Is het voor mijn klanten mogelijk om snel te zien wat ik precies doe?  Focus is essentieel voor toegankelijke manieren communicatie.


nmabanner

Het afgelopen jaar ontwikkelde Bleck in opdracht van de Nederlandse Mededingingsautoriteit een leerbeleving genaamd: de concurrenten. Met deze spannende film richt de NMa zich op middelbare scholieren en toont daarbij het belang van gezonde concurrentie. Het verhaal gaat over twee concurrenten in de Nederlandse snackindustrie. Toevallig kwamen we dit weekend in het Algemeen Dagblad een artikel tegen met betrekking tot de fusie van de merken: Van Dobben en Mora. Toeval of niet, het blijft een feit dat de film van Bleck de kern van gezonde concurrentie en de gevaren van onderlinge samenwerking uitstekend heeft weten te verwoorden.

Lees hieronder het gehele artikel of bekijk snel de trailer

 

 

 

Bleck innovatieve media 2012

Durf voor onderscheidend vermogen te kiezen

Een nieuw tijdperk. Een nieuwe uitdaging. Ga je als bedrijf linksom of juist rechtsom?  Kies je voor prijs of onderscheidend vermogen? Ondanks alle moeilijke keuzes binnen uw bedrijf is het belangrijk om niet te vergeten dat u er niet alleen voor staat. Bob Dylan schreef niet voor niks  ‘for the loser now will be later the win’  Durf voor onderscheidend vermogen te kiezen. Zelfs al gaat het om een kleine eerste stap. Ter inspiratie delen we graag nog even met u een van onze eigen favorieten commercials.

So-Me-banner2

SO-ME: BELEVEN, DELEN EN DOEN BIJ HET EERSTE INTERACTIEVE NEW MEDIA EVENT


Zoals jullie weten houden wij ons bezig met het veranderen van de regels. Het oude vervangen door het nieuwe. Complex weer simpel maken. Bij deze kunnen we dan ook aankondigen dat de eerste revolutie op het gebied van mediaevents dan ook een feit is.

 
Op vrijdag 28 september 2012 wordt in Amsterdam het eerste Nederlandse interactieve New Media event georganiseerd. Professionals, die zich bezighouden met nieuwe en sociale media, kunnen op een interactieve manier deelnemen aan het So Me event. Het programma wordt voorafgaand aan het event door de bezoekers zelf ingevuld.

Bij de So Me events staan personalisatie, co-creatie en interactiviteit centraal. So Me wordt gekenmerkt door de input van de bezoeker. De bezoeker kan deelnemen aan interactieve sessies en workshops. Het programma wordt aangevuld door diverse partners zoals Wefilm, bekend als makers van de Max The Hacker viral Youtube video en winnars van 4 Cannes Lion Awards en het bureau C2B Consultancy bekend van het boek ‘De C2B revolutie’, door PIM verkozen tot het beste marketingboek van 2011.

De invulling van nieuwe media verschilt per organisatie, met als gevolg een variërende vraag naar informatie. Dit is het uitgangspunt van het event. Geïnteresseerden bepalen vooraf via de online community, de inhoud van het programma. De bezoeker wordt niet eenzijdig geïnformeerd, maar gemotiveerd om zelf te participeren en het event vorm te geven. Aan het einde van de dag moet de bezoeker naar huis gaan met voor hem relevante en concrete informatie om direct mee aan de slag te kunnen. So Me events is beleven, delen en doen!

Sirous Kavehercy, Event Director So Me Events: “Met ons concept willen we graag ruimte creëren voor de beleving, behoeften en creativiteit van de bezoekers. We streven dan ook naar een programma dat gepersonaliseerd, doelgericht en praktisch van aard is. We bereiken dit door de bezoekers te betrekken bij het samenstellen van het event. Hiermee komen we tegemoet aan een toenemende marktbehoefte aan relevante events.”

Wil jij op een interactieve manier deelnemen aan Nederlands eerste New Media event? Beleef, deel en doe mee op:

www.so-me-events.com 

Changing rules

“Stop being a genius and don’t listen to customers” -J.M.W.C van dongen

 

Er is veel geschreven omtrent het thema innovatie en ondernemen. Complexe verhalen met uitgebreide stappenplannen die ondernemers zogenaamd naar bergen goud moeten leiden. De praktijk pakt echter vaak anders uit. Changing Rules is de titel van het manifest ontwikkeld door Jörgen van Dongen omtrent ondernemen in het jaar 2012.  “Ik heb altijd al moeite gehad met ondernemers die complexiteit voorop stellen. Dit leidt vaak tot het uitstellen van keuzes. Door internet gaat de wereld momenteel te snel om 100 procent zeker te zijn van de juiste keuze. Wat vandaag in is kan morgen totaal verdwenen zijn.”

Nieuwe wereld
Een idee veranderd de wereld. Een idee vereist nieuwe regels en nieuwe wetten. Het vraag aanpassingsvermogen, maar bovenal de juiste keuzes. Keuzes die vaak niet gemaakt worden. De meeste bedrijven falen als het aankomt op het gebied van heldere communicatie. Het zijn vaak alleskunners die beweren beter, sneller en slimmer te zijn dan hun concurrenten. Denkt u maar eens na hoe vaak u het woord persoonlijk, betrouwbaar en efficiënt als unieke bedrijfseigenschap gebruikt terwijl u klant precies dezelfde eigenschappen beweert te hebben. Dit maakt het lastig voor uw klant om verschil waar te nemen tussen u en uw concurrenten. En negen van de tien keer zult u zien dat deze dan helaas kiest voor uw concurrent.

Onderscheidend vermogen en persoonlijk zaken doen
Uw moet zich realiseren dat de meeste keuzes vaak op basis van gevoel worden gemaakt. Dit betekent dat zaken die in eerste instantie misschien niets met uw product hebben te doen grote invloed hebben op uw klant. Denk aan uw uitstraling als bedrijf, waarom biedt u mij dit product, waarom handelt u hierin, bent u wel te vertrouwen? Punten die vaak tussen de regels door meegegeven worden aan uw klant.

Elke succesvolle ondernemer is hiervan op de hoogte en zet juist deze factoren naar eigenhand. Inplaats van af te wachten wat de klant wil, moet je deze keuze niet aan hem overlaten. Dat betekent niet dat je hem opzij zet. In tegendeel zelfs, je probeert in te schatten wat deze juist nodig heeft inplaats wat deze verwacht.

Changing rules in nu te bestellen via AMAZON.COM

 

opening

Mocht u het gemist hebben via de landelijke dagbladen, social media en natuurlijk RTL Boulevard( wat wij uiteraard bijna niet kunnen geloven) bij deze dan nog eenmaal. Vandaag vieren we  de opening van onze nieuwe website. Fris, fruitig en boordevol nieuwe smaken!

Voor de diegene die de stap nog niet hebben durven wagen, bij deze een korte video die nog maar eens benadrukt dat sommige dingen moeilijker lijken dan ze in werkelijkheid zijn.

 

 

 

TDTMCM_boat

 

Mocht Noord nog op zoek zijn naar een volkslied; zoek niet verder. – AT5-

 

Naar aanleiding van de nieuwe clip van The Don’t Touch My Croque Monsieurs plaatste AT5 een mooi artikel op de dag van de release.

Lees hier het artikel